Держава забезпечить суттєву фінансову підтримку ВПО в придбанні житла за програмою “єОселя”

Реалізацією цієї підтримки ВПО займатиметься Міністерство соціальної політики, сімʼї та єдності України, а оператором програми виступить ПрАТ “Українська житлова компанія” (Укрфінжитло).

10 вересня набула чинності постанова Кабінету Міністрів України, яка значно розширює можливості для громадян та члени їх сімей, що відповідають умовам програми “єОселя” та належать до внутрішньо переміщених осіб (ВПО) або проживають на прифронтових територіях.

Вперше запроваджено адресну фінансову підтримку для таких категорій громадян. Постанова передбачає компенсацію частини першого внеску та щомісячних платежів, встановлює чіткі обмеження щодо вартості та віку житла, а також розширює джерела фінансування — зокрема, коштом міжнародної допомоги та місцевих бюджетів.

Скористатися підтримкою зможуть ті, хто має офіційний статус ВПО або зареєстрований на прифронтовій території, не має у власності житла на підконтрольній Україні території та не відчужував нерухомість протягом останніх 36 місяців. Винятком є лише випадки, коли попереднє житло знаходиться на окупованій території або в зоні активних бойових дій. Компенсація від держави за програмою “єОселя” для ВПО та мешканців прифронтових територій запрацює впродовж декількох днів після врегулювання механізму взаємодії між Пенсійним Фондом України та банками-партнерами програми.

Умови підтримки ВПО та членів їхніх сімей:

  • 70% компенсації першого внеску (але не більше 30% вартості житла).
  • 70% компенсації щомісячного платежу протягом першого року (але не більше 150 тис. грн загального розміру річного платежу, згідно з графіком, передбаченим кредитним договором).
  • До 40 тис. грн компенсації супутніх витрат (комісії, збори, страхування).
  • Максимальна вартість житла — до 2 млн грн.

Вимоги до віку житла:

  • Для ВПО — не старше 20 років.
  • Для мешканців прифронтових територій діють чинні правила програми “єОселя”:
    - не старше 20 років — для пільгових категорій та ветеранів у Чернігівській, Сумській, Харківській, Запорізькій та Херсонській областях;
  • не старше 3 років — для житла за межами цих областей.

Як працюватиме програма компенсації: покроковий алгоритм

  1. Подання заявки через застосунок “Дія”.
  2. Отримання позитивного рішення від банків-учасників програми.
  3. Вибір банку-партнера, узгодження зустрічі та подача необхідних документів безпосередньо в банк разом із заявою на компенсацію.
  4. Банк надсилає заяву до Пенсійного фонду України (ПФУ).
  5. ПФУ перевіряє дані заявника (протягом кількох днів) та підтверджує банку відповідність заявника вимогам постанови.
  6. Після підтвердження ПФУ громадянин може отримати компенсацію.

Сергій Мамедов, віцепрезидент Асоціації українських банків, голова правління ГЛОБУС БАНКУ, зазначив, що у цей непростий для країни час додаткова фінансова підтримка в придбанні житла має величезне значення не лише для людей, які втратили свої домівки, а й для економіки загалом. Адже вона вирішує одразу кілька ключових завдань.

“Передусім — це можливість для тисяч українських сімей повернути відчуття стабільності та безпеки й почати будувати нову долю. Для багатьох внутрішньо переміщених осіб це не просто фінансова підтримка, а символ того, що держава про них піклується і допомагає повернутися до нормального життя”, — зазначив експерт.

Окрім соціального ефекту, банкір нагадав, що програма “єОселя” стимулює розвиток будівельної галузі, яка сьогодні є важливим драйвером економіки. Левова частка кредитів видається на купівлю житла на первинному ринку, що безпосередньо підтримує будівельні компанії, створює робочі місця та залучає інвестиції.

Також “єОселя” стає поштовхом для розвитку іпотечного кредитування в Україні. Це формує підґрунтя для ефективної взаємодії між державою, комерційними банками та девелоперами.

“Ми зі свого боку робимо все, щоб процес оформлення іпотечного кредиту був максимально зручним та швидким. Наше завдання — допомогти громадянам у найкоротші терміни пройти всі етапи й отримати ключі від омріяної квартири. Вірю, що завдяки таким програмам тисячі українських сімей зможуть відновити своє життя після втрати дому”, — підсумував Сергій Мамедов.

АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "КОМЕРЦІЙНИЙ БАНК "ГЛОБУС" (ГЛОБУС БАНК) засновано у 2007 році. 

Станом на липень 2024 року регіональна мережа налічує 32 відділення у т.ч. 29 входять до об’єднаної мережі Power Banking, що дає змогу працювати за умов відсутності світла.

ГЛОБУС БАНК підтверджено найвищий кредитний рейтинг за національною шкалою на рівні uaAAA, а також рейтинг депозитів на рівні ua2+ за шкалою рейтингового агентства "Експерт-Рейтинг".

Пріоритетними напрямками діяльності банку є кредитування енергоефективних проєктів, іпотечне кредитування на первинному ринку, автокредитування, кредитування малого та середнього бізнесу. 

ГЛОБУС БАНК є акредитованим партнером низки державних програм: державної іпотечної програми “єОселя”, програми пільгового кредитування малого та середнього бізнесу “5-7-9”, “Доступний факторинг”, “Доступний фінансовий лізинг 5-7-9”, “Енергонезалежність фізичних осіб - власників домогосподарств”. 

Банк є партнером ДУ “Фонду енергоефективності” за програмами кредитування ОСББ та ЖБК “Енергодім” та “ГрінДІМ”.

Банк є учасником державної програми “Національний кешбек”.
25 червня 2024 року ГЛОБУС БАНК став одним із 17 найбільших українських банків, що підписали Меморандум про кредитування проєктів з відновлення енергоінфраструктури. 

Голова правління ГЛОБУС БАНКУ Сергій Мамедов є заступником Голови Ради директорів Конфедерації будівельників України та віцепрезидентом Асоціації українських банків.

 

Автор: Володимир Германов,
Менеджер з комунікацій

Дата: 12.09.2025