Планування, яких на всіх не вистачає: які квартири купують українці навіть у війну

Частка європланувань у структурі попиту на первинному ринку житла столиці нині становить від 55% до 65% залежно від сегменту — зокрема у класах «комфорт+» та «бізнес».

Як йдеться в аналітичному дослідженні групи компаній DIM, за останній рік інтерес до таких адаптивних форматів зріс серед покупців всіх вікових категорій.

В віковій групі до 40 років кожен третій обирає європланування, переважно однокімнатні та двокімнатні квартири площею від 42 до 85 кв.м. Основний мотив — житло «для себе» або з урахуванням партнерства і майбутньої родини. Покупці від 40 роківкожен четвертий надає перевагу двокімнатним європлануванням або ергономічним трикімнатним квартирам площею 90–130 кв.м.

«В обох вікових групах ключовим чинником вибору залишається функціональне зонування. Простора кухня-вітальня площею 24–27 кв.м виконує роль головної зони спільного дозвілля, а окремі спальні (12–14 кв.м) з санвузлами і гардеробами — забезпечують приватність та комфорт для відпочинку», — зазначає молодший партнер групи компаній DIM Арсеній Насіковський, посилаючись на дані дослідження структури попиту київського регіону за останній рік.

У 2022 році частка європланувань в структурі попиту становила 38%, у 2023 — вже 44%, а у 2024 році зросла до 52%. При цьому пропозиція в цьому сегменті планувальних рішень досі обмежена: лише кожна восьма квартира у новобудовах, що зводяться у столиці, відповідає критеріям повноцінного європланування з просторою кухнею-вітальнею, ізольованими спальнями та ефективним зонуванням. 

«Наявний дисбаланс між попитом і пропозицією створює вікно можливостей для девелоперів: споживач дедалі більше цінує функціональність, гнучкість і якість простору, а не лише кількість квадратних метрів. Саме тому європланування перетворюється на новий стандарт сучасного житла», — переконаний Насіковський. 

За оцінками аналітиків DIM, тенденція на зростання попиту на європланування збережеться і в 2025 році. Серед причин — зміна стилю життя, зростання кількості членів родини, що перебуваються одночасно вдома, та прагнення до багатофункціонального простору.

Довідка:

Група компаній DIM – один з лідерів у створенні сучасних житлових комплексів та інноваційних інфраструктурних проєктів комфорт, бізнес та преміум класу. На ринку нерухомості працює понад 10 років, спеціалізуючись на повному циклі девелопменту, включаючи проектування, будівництво та управління нерухомістю.

За цей час було введено в експлуатацію 3670 квартир, збудовано понад 355 922 м² житлових та комерційних площ. На стадії будівництва перебувають 6 проєктів житлової та комерційної нерухомості загальною площею понад 346 000 м2 у Києві та області: «Метрополіс», Park Lake City, Lucky Land, А136 Highlight Tower, Olegiv Boutique Residence та The One.

З 2024 року партнером групи компаній DIM виступає український підприємець, бізнесмен, розробник гри S.T.A.L.K.E.R. 2 та власник кіберспортивної команди NAVI, Максим Кріппа.

 

Дата: 11.04.2025
Джерело: DIM